Volledige agenda

Bureaufitness

Kernoefeningen

 

Steun met je onderarm op de tafel met de hand over de rand en de handpalm naar beneden. Laat uw hand naar beneden vallen. Help de beweging voorzichtig met de andere hand.

Eindstand 15 sec. vasthouden. Herhaal 2-3 maal.

 
 

Strek de armen voorwaarts en kom met een gestrekte rechte rug omhoog.

Het traject in 3 sec. doorlopen van zit naar stand. Herhaal 2-3 maal.

 
 

Duw het borstbeen naar voren en beweeg de armen horizontaal naar achteren.

Het traject in 3 sec. doorlopen. Herhaal 2-3 maal.

 
 

Onderuit zakken en vervolgens recht op zitten.

Herhaal ca.10 maal.

 
 

Strek om en om de knie volledig.

Herhaal ca. 10 maal beiderzijds.

 
 

Til de neus van de schoen op en vervolgens de hak.

Herhaal ca. 10 maal beiderzijds.

 
 

Leun achterwaarts over de rand van de rugleuning. Duw het borstbeen schuin naar het plafond en breng gelijktijdig beide schouderbladen naar elkaar toe.

Eindstand 2-3 sec. vasthouden. Herhaal ca. 10 maal.

 
 

Rekoefening voor de nek (achterkant). Breng de kin naar de borst tot rek optreedt, deze stand vasthouden en daarna rustig loslaten. Adem rustig door tijdens het uitvoeren.

Eindstand 15 sec. vasthouden. Herhaal 2–3 maal.

 
 

Ga rechtop zitten en buig vervolgens rustig de romp zijwaarts.

Eindstand 2-3 sec. vasthouden. Herhaal ca. 10 maal, zowel links als rechts.

 
 

Rekoefening voor de nek (zijkant). Blijf recht naar voren kijken en breng het hoofd rustig zijwaarts tot rek optreedt. Deze stand vasthouden en daarna langzaam loslaten.

Eindstand 15 sec. vasthouden. Herhaal 2-3 maal

 
 

Leg beide armen op het bureaublad zo ver mogelijk weg van uw lichaam voor het lichaam. Beweeg vervolgens het borstbeen richting de vloer.

Eindstand 15 sec. vasthouden. Herhaal 2-3 maal.

 
 

Zit op een stoel met uw ellebogen gestrekt, handpalmen op de zitting en vingers naar achter gedraaid. Verplaats uw lichaamsgewicht naar achteren tot u rek voelt aan de binnenzijde van uw onderarmen.

Eindstand 15 sec. vasthouden. Herhaal 2-3 maal.

Terug naar overzicht